真善美中的Do Re Mi是我第一次看到這種表演!

Historic flashmob in Antwerp train station, do re mi

 

Flash mob at Copenhagen Central Station. Copenhagen Phil playing Ravel's Bolero.

As one of the first professional symphony orchestras ever Copenhagen Phil (Sjællands Symfoniorkester) did a flash mob at Copenhagen Central Station on May 2nd 2011 playing Ravel's Bolero. Conductor is Jesper Nordin.
前陣子才在給小朋友聽波麗露這首冗長的曲子,第一次聽(看)的是15分鐘的原始版,雖然小朋友沒有哀,但是我覺得好像的確有點苦了他們,雖然有個六歲的無厘頭小朋友(但是我很喜歡幫他上課)想挑戰第二遍,但是我覺得應該夠了,第二次用的是6分鐘的版本,不過好像還是覺得哪裡不對勁,看到這個版本,我突然很想再給孩子看一次,因為隨著樂手一一加入(而不是一開始就坐那裏),樂曲似乎更有生命力,而且我覺得拍的很好,重點都有帶到,除了有感動,也有很好的教育意義。

Flash mob in the Copenhagen Metro. Copenhagen Phil playing Peer Gynt.

n April 2012 Copenhagen Phil (Sjællands Symfoniorkester) surprised the passengers in the Copenhagen Metro by playing Griegs Peer Gynt. The flash mob was created in collaboration with Radio Klassisk http://radioklassisk.dk/. All music was performed and recorded in the metro.


"Carmina Burana" Westbahnhof Wien

哦 命運

O Furtuna

像月亮般
velut luna

變化無常
statu variabilis

盈虛交替
semper crescis aut decrescis

可惡的生活
vita detesta bilis

把苦難
nunc obdurat

和幸福交織
et tunc curat ludo mentis aciem

無論貧賤與富貴
egestatem potestatem

都如冰雪般融化消亡
dissolvit ut glaciem

可怕而虛無的
Sors immanis et inanis

命運之輪
rota tu volubilis

你無情地轉動 惡毒兇殘
status malus vana salus

搗毀所有的幸福 和美好的企盼
semper dissolubilis


陰影籠罩 迷離莫辨
obumbrata et velata

你也把我擊倒
michi quoque niteris

災難降臨
nunc per ludum

我赤裸的背脊
dorsum nudum

被你無情地碾壓
fero tui sceleris

命運摧殘著我的健康
Sors salutis

與意志
et virtutis

無情地打擊
michi nunc contraria

殘暴地壓迫
est affectus et defectus

使我終生受到奴役
semper in angaria

在此刻
Hac in hora

切莫有一絲遲疑
sine mora

讓琴弦撥響
corde pulsum tangite

因為命運
quod per sortem

已經擊垮最無畏的勇士
sternit fortem

世界一同與我悲歌泣號
mecum omnes plangite!


我在命運的傷痛下
Fortune plango vulnera

殘聲痛哭
stillantibus ocellis

你吝嗇的施捨
quod sua michi munera

是為了貪婪的勒索
subtrahit rebellis.

記載所言不假
Verum est, quod legitur

曾滿頭的金髮
fronte capillata

這一刻卻被掠奪一空
sed plerumque sequitur

只剩荒蕪一片
Occasio calvata


昔日我曾飛黃騰達
In Fortune solio

高居命運的寶座
sederam elatus

也曾穿戴
prosperitatis vario

五彩的皇冠
flore coronatus

擁有無窮的財富
quicquid enim florui

享盡榮華富貴
felix et beatus

可如今 我栽下高位
nunc a summo corrui

榮耀終被剝奪
gloria privatus


命運之輪無情轉動
Fortune rota volvitur

我被拋入深淵
descendo minoratus

他人登上高位
alter in altum tollitur

雄踞高峰
nimis exaltatus

得意洋洋的人啊
rex sedet in vertice!

也難逃命運的劫難
caveat ruginam!

命運的轉輪已記載一切興亡
nam sub axe legimus

命運女神 赫古芭
Hecubam reginam


還有更多的 Random Acts 在下面這個網頁中,這些人雖然不是世界頂尖水準,但是他們的信念,就如下面這段話,讓人們的生命更有活力!

Hearing Handel, or seeing the tango in an unexpected place provides a deeply felt reminder of how the classics can enrich our lives. As you’ll see in our videos, the performances make people smile, dance, grab their cameras – even cry with joy. For those brief moments, people going along in their everyday lives are part of a shared, communal experience that makes their community a more vibrant place to live.

Random Acts of Culture™

arrow
arrow
    全站熱搜

    denisechen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()